Sørlandskirken holder til ved Barbu Park rett utenfor Arendal sentrum, og ble etablert i første del av 80-tallet. Menigheten står tilknyttet pinsebevegelsen.

Sørlandskirken består av mennesker i alle generasjoner og samles til gudstjeneste med lovsang, bønn og inspirerende undervisning hver fredag for ungdommene kl. 20:00 og søndag kl. 11:30 for hele familien. Fredag kl. 18:00 er det Shine junior for 4.-7. klassinger i klubben i 1. etasje. Vi har et voksende og rikt søndagsskolearbeid for barn og tweens.

Vi verdsetter relasjoner og vektlegger gode fellesskap, der det er plass for at alle kan trives og vokse i kjennskap til Jesus og hverandre. Vi mener at å dele gleder og sorger, og å stille opp for hverandre er viktig i kirken vår. Derfor samles vi til smågrupper annenhver uke i hjemmene. Ungdommene møtes i smågrupper vi kaller Life Group.

Sørlandskirkens drøm er at vår landsdel skal få oppleve Guds kjærlighet gitt gjennom Jesus Kristus. De gode nyhetene om Jesus Kristi nåde gjelder alle, og vi brenner for at mange flere skal få oppleve Ham og bli etterfølgere av Ham. Dette er uttrykt i menighetens hensikt.

Det er et rikt lovsangsmiljø i Sørlandskirken, med dyktige musikere og sangere. Nye lovsanger blir født, noe vi ønsker å legge til rette for. Vi verdsetter tilbedelsen av Vår Herre og Frelser høyt.

Bønn er en viktig del av Sørlandskirkens ukerytme. I tillegg til faste bønnetidspunkt gjennom uken, arrangeres bønnedager og -døgn jevnlig.

Sørlandskirken vil gjøre Jesus synlig for alle mennesker, og skritt for skritt hjelpe hver enkelt til helhjertet etterfølgelse av Han!

Hos oss: Står ingen alene. Er vi latterlig generøse. Bygger vi broer. Gir vi det videre. Tør vi. Har vi det gøy. Gis det nye sjanser. Ser vi det store i det lille.